Barn ser bara möjligheter, med en massa stavfel.

Jag har börjat funderat på sånna småsaker som även barn funderar kring och det kan bli rätt barnsligt då.
Jag har funderat på saker som, varför kan man inte kittla sig själv?  Tänk vad kul man kunde ha då.
Eller varför får man inte gåshud i ansiktet?
Om man rapar och nyser samtidigt, exploderar näsan då?
Sen kommer jag ihåg den tiden också när duktig i sängen bedydde att man inte hadde kissat i den, det var mycket  lättare förr om man säger så. Det duger inte och gå på krogen pch nån frågar, ''är du duktig i sängen?'' -ah, det är tort.
Röda korset hade en kampanj: För 50kr kan du försörja en hel familj i Indien.
Om jag får barn ska jag flytta dit.



Nu för tiden har barnen Playstation, xbox eller liknande. Vad hade jag när jag var liten. Jag satt och spela bil bingo med syrran. 9st rutor med bild på en katt, traktor mm.  eller räkna till flest hästar, men där fuskade alltid jag.

Det är väldigt svårt att minnas när man var ung ibland, men man kan komma på sig själv. Jag måste erkänna att jag undviker att gå på streck/sprickor på asfalten nere på stan. Men a-brunnar och sån dynga håller jag inte på med, det är av senare generationer som undviker gå på a-brunnar.

Kommentarer
Postat av: S. Ahrén

Skönt inlägg! 4½ av 5 toasters.

haha kan tänka mig att du fuskade redan då!!

2009-12-07 @ 22:06:50
URL: http://ahren88.blogg.se/
Postat av: Du är sjuk i huvudet, du är en tönt

2009-12-07 @ 22:30:30
Postat av: Erco

Vilken oslipad liten bloggdiamant du är!

2009-12-07 @ 23:24:15
URL: http://ercoo.blogg.se/
Postat av: S. Ahrén

= med att du skulle uppdaterat igår! kom igen nu

2009-12-11 @ 23:39:09
URL: http://ahren88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0