Få upp ögonen

Sist jag var inne på willys som jag för övrigt hatar, så står det folk utanför iklädda gula jackor som små kycklingar och ska samla in pengar. I ett sånt läga så är första intrycket väldigt viktigt. för dem ska ju få upp mina ögon, och att en kille på 22år skulle stanna till och fråga vad det är för någon typ av insamling är ju inte så stor risk. dem kan ju inte ändra mitt första intryck för det finns ju bara en chans. Nu till det dem samla in pengar till.
Jag tittade noga på dem när jag gick ut, jag kunde inte komma fram till va dem skulle ha alla pengar till. av 10kr så går ju max 3kr till själva insamlingen. Vad har dem i tim lön kan man ju undra. Men hur som helst. Ni står ju helt felplacerade. Jag skulle kanske ställa mig vid godiset inne i butiken och fixa tillstånd för det. För vem är inte lycklig när man står vid godiset. Ett annat och mycket bättre förslag till plats att stå på är vid kundvagnarna. Då snackar vi ju inga enkronor, då är det 5kr och 10kr som folk inte behöver tänka mer på. Dem måste lära sig tänka på rätt sätt, bakifrån. Gå den enkla vägen.
   Inledningsvist i detta inlägg skrev jag att jag hatar willys. Jag gör det pga deras snabbkasse system, snabbkassa phu. Nä så är det inte. det tar så sjukt mycket mer tid att ställa sig där. man får ropa på hjälp minst 1 gång per försök.
   Till sist måste jag ändå hissa en sak, och det var liraren som stod och sålde situation stockholm. För er som inte vet vad det är så är det en tidnig om pensionsungdommar. Jag ska inte säga för mycket men den är väl för hemlösa?  Jag tyckte det var klockrent av han att stå där, vem är inte lycklig av att gå till ''bolan''?







Kommentarer
Postat av: putte

Som sagt, stavfel ni får leva med det! jag skriver inte om stavfelen

2009-11-29 @ 23:04:11
Postat av: S. Ahrén

Slopa gör-de-själv kassorna! ASDÅLIGA.

2009-11-29 @ 23:12:48
URL: http://ahren88.blogg.se/
Postat av: Max

Handlar som vanligt om vem som står bakom tangenterna ;)

2009-11-29 @ 23:49:10
Postat av: Mattias Järnhäll

Fan Putte, du är ju kreativ?

Fantastisk idé att stå vid kundvagnarna om man samlar in pengar. Verkligen en va-fan-har-jag-inte-tänkt-på-det-för idé.

2009-11-30 @ 21:52:17
URL: http://mattias.jarnhall.se
Postat av: S. Ahrén

Update?!

2009-12-01 @ 22:50:00
URL: http://ahren88.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0