Vad är det med garderober på helgerna ?

För ett par helger sen då det var spikat att det blir pontus rodmalms sista utekväll i denna stad på ett tag, så tog vi tag i det på bästa sätt. Vi satte igång drickandet tidigt och höll på långt in på natten. Kanske fick pontus isig lite väl mycket. Förvisso fick vi som vanligt stå i en kö som enbart finns för att det ska se ut som att det är fullt där inne. Man känner direkt om det är mycket folk på 550 när man kommer in, kan man inte se Rasmus sandblom och Jeff vid dealer bordet, Pacco med kryckorna i högsta hugg. Då är det mycket folk där inne.
Men åter till manen myten legenden, Pontus Rodmalm.
Efter en längre tids köande, kommer vi in till garderoben.
Pontus viftar med en 20lapp.... och jackan i handen


Pontus: Putte ska du ha nått eller? Jag bjuder (med ett stort leende på läpparna)
Putte: Pontus, de här e garderoben, här finns inge öl
Pontus: aha, ah nää

Och vad händer denna helg? En bög glider fram (i garderoben påväg ut) och börjar hålla på och snackar, vakten står bakom och ser/hör allt han säger till mig, jag trycker bort han ordentligt så han åker bakåt och vakten säger till 'bögen' ta det lungt nu, ut här i från. Och ler mot mig =)

Garderober på krogen kommer snart bli som i svenska filmer, **vem har garderoben**

Kommentarer
Postat av: Pontus R

Jag gillar hur du vrider om historien lite men de blir så mycket roligare så :D

2010-02-01 @ 21:19:58
Postat av: Robinson putte

haha. ellerhur. fakta detta!

2010-02-01 @ 21:23:06
URL: http://hatarallasombloggar.blogg.se/
Postat av: Snickeriet

Det är ju jag =) haft 22 tjejer i mitt liv va

2010-02-01 @ 21:40:26
URL: http://www.youtube.com/watch?v=4Uh0k34eCA8
Postat av: Skräll

Inte direkt en skräll att roddare bar på den repliken

2010-02-01 @ 22:00:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0