Snälla syrran kom in i matchen...

Vaknade upp i morse och ser att det är syrran i telefon. Måste först förklara hur min syster fungerar. Hon brukar alltid ringa ett par gånger i veckan för att bara snacka skit, och ett par gånger i veckan då hon behöver hjälp. Så känner man sig trött är det ingen ide att svara. Hon står nämligen högst upp på alla kontaktanonserns ''mest inloggade person senaste månaden''. Så många gånger behöver hon skjuts till Småland, happaranda, Djursholm osv. Denna morgon var jag så trött att jag inte kunde tänka, så jag svarade ändå. Det visar sig att hon ska sälja pj's soffa som hon har hemma hos sig. Och hon är rädd för att det ska vara en jätte mysko man som kommer dit och vill köpa den. Och då kan jag snabbt koppla detta till ett ''hjälp samtal'' och inte något vanligt ''snacka skit''. Sjuk som man är i ordentlig förkylning ställer jag ändå upp, hon bor ju nämligen ett stenkast från Grekiska Kolgrillen. Det är där jag ser en ljusning i det hela!
Alltså: hon vågar inte vara hemma själv och sälja en soffa!

Kommentarer
Postat av: Pontus

Wronkan Wronkan !

2010-01-16 @ 23:23:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0