Vira blåtira smakade ?

Vira Blåtira, läskedryck tillverkad och marknadsförd av bryggeriet Falcon under 1980-talet. Drycken hade blå färg och smakade skumbanan. Den lanserades 1984 och var vädigt populär. 1986 var den sveriges sjätte mest sålda läsk, men 1988 slutade den säljas. Den återlanserades 1997 utan större framgång och slutade åter säljas två år senare.
    Tillsammans med Vira Blåtira lanserades Halla Ballou, Kiviga Kruse, Hicka Persika och Halka Banalka under samma årtionde. Dryckerna finns inte längre idag och är saknade, mest av mig putte =)´
    Vira vira vira blåtira. Var den läsken ens god? jag minns fan inte om den var god men den köptes och dracks enbart för att bli blå om tungan.
Samma sak klubborna med tuggummi i. Men dem minns jag faktist var goda.

PS. Jag minns inte att vira blåtira smakade skumbananer!
Skum med banansmak
Ingredienser: Socker, glukos-fruktossirap, vatten, gelatin (svin), surhetsreglerande medel (E330), färgämne (E160a), arom.




Kommentarer
Postat av: Ahrén

Klubborna var grymma, köpte dom jämt

2010-01-19 @ 23:19:17
URL: http://ahren88.blogg.se/
Postat av: Marcus

Kommer ihåg läsken Merry. God som fan.

2010-01-20 @ 00:31:11
URL: http://ercoo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0