Spader dam



Jag börjar med det ''bästa'' av kvällen, jag gick hem vid 12 slaget och behövde inte bevittna dessa idioter som glider förbi utanför krogarna precis vid stängning. Jag har tagit upp det förut, men va har dem där och göra? Inte direkt en jätte trafikerad väg som leder en in på E4'an direkt.
Som så många gånger förr så ligger det en kortlek på bordet. Vid förkröket hos Appelgren. Och här ska det lekas 'spader dam' precis som igår läs i dag Lördag.
Om ni inte vet hur den går... Alla korten på bordet. Den som drar spader dam får utsätta sig själv för nånting som är framtaget innan partiet börjar. Basse Wiberg fick svälja en matsked kanel som han utrycker det själv ''inga problem, jag kan ju svälja en dl vitpeppar'' Och det gick verkligen inte för honom. Då ska ni veta att i normala fall går det riktigt snabbt för basse. 

   När jag får komma in och bestämma säger jag. ''den som drar spader dam ska gå genom trapphuset, knacka dörr och fåtag i 3st ägg'' ingen tycks nappa på den iden. Blir till slut jag och basse som kör 26kort var. Vänder upp 1kort i taget. Varpå jag ser Spader dam så där snuskigt långt ned i leken. Kanske som kort nummer 20. Slänger det under bordet för att mygla mig bort. men upptäcks ganksa snart. Det är bara på med skorna. Knacka dörr och köra. Dörr 1: ingen öppnar. Dörr 2: hennes ägg var gamla. Dörr:3 hör att det står någon i hallen. Dörr 4: Kille öppnar dörren i kallingar och tisha, ser helt nyvaken ut men jag fick förklara mig 3 till 4 gånger vad ett ägg är. Där har ni intelligensnivån på dessa folk som bor i Appelgrens trappuppgång. Jag fick mina 3 ägg och detta ligger på basses mobilkamera. Chrille blir överlycklig och säger att han kan äta ägg o bacon till frukost. Chrille älskar Bacon, han gör för övrigt Bacon drinkar på förkröket.
   Efter ett tag i chrilles lägenhet förljer  jag spader dam på sidan av, dem skriker som fan runt bordet och det är bra stämning. När det är 10st kort börjar dem bli nervösa. Sedan återstår bara 5st kort. När Paco drar sista kortet förväntar sig alla att det ska vara spader dam. Det är inte det och folk tittar på varandra som att något helt sjukt inträffat. Vart är spader dam tänker alla. Då kommer jag in i bild och säger. Spader dam ligger underbordet. Jag kastade henne där när jag skulle fuska.
    framåt kvällen rörde kolpenäs ned mot 550. Grym lagfest fortsatte där nere med gratis bubbel och öl. När ''Elgiganten Ola'' frågar efter en stunds drickande.  Nått i stilen med, ''Är all dem där ölen på baren våra, gratis?'' efter det sköna svaret JA så får han så stora ögon att de inte är sjukt.
   Stavfelarnas blogg. lovat mig själv och inte gå tillbaks och rätta tillstavfelen


Kommentarer
Postat av: Hellsing

Är det för att du själv inte hittar stavfelen?

2010-03-06 @ 11:06:56
Postat av: teike

Gryyyyyyyyyyyyyyyyyym blogg!

2010-03-06 @ 12:05:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0