Kolpenäs A-lag Div.2 läggs ned!

Segertåget Kolpenäs A-lag är historia. 2010-11-16 blir datumet när vi själva gräver våran egen grav. Vi har verkligen gått som ett segertåg dem senaste fyra, fem åren som varit. Vi har samlat på oss minnen som kommer finnas kvar i våran innebandyhistoria.

Det som inte fick hända hände. Att ta ett beslut att lägga ned laget som vi spelat i så många år känns riktigt jävla tråkigt. Vi har alltid varit ett kompisgäng och jag undrar om inte den känslan försvann i år när allvaret startade, vilket mycket ligger till grund för denna nedläggning.

 

Att vi slarvar bort chansen när vi har Bruno Lundberg som ska styra skeppet. Ett skepp som kom att sjunka och vi har oss själva att skylla. Hur mycket vi än vrider och vänder på det så är allt bara pinsamt.

Vi får in en tränare med Elitserierutin både som spelare och tränare och vi lägger ned pga ekonomiska skäl.

 

Jag tycker det känns så jävla tråkigt, tyvärr så var vi bara liten stomme av 22st som verkligen ville spela Div.2 innebandy i år. Detta är det som gör att Kolpenäs drar sig ur Div.2

Vi får helt enkelt konstatera att vi hade för många omogna spelare som kom, och gick och inte betalade för sig och gjorde rätt.

Kolpenäs har gett oss så många olika möjligheter under alla dessa år, vi har fått lägga upp avbetalningsplaner i medlemsavgifter. Att vi inte kan ge nånting tillbaks känns verkligen skit.

Det vi har gett tillbaks är en ur dragning i seriesystemet som kommer att kosta Kolpenäs en mer pengar.

Jag ska inte ta ifrån oss det att det är starkt av oss som tillhör den lilla stomme spelare som ändå älskar innebandy, att ta beslutet att dra oss ur serien. Tyvärr blir det så att vi  får lida av att andra inte kan sköta sig. Vi ska heller inte glömma att dra sig ur blir billigare för klubben än att spela kvar.

 

Bruno ställde oss frågan ifall det är han som fått skeppet att sjunka. Det var inte att han kom som ligger till grunden till detta. Jag tror att vi som alltid kom och tränade gjorde det för vi just hade honom. Många av oss kommer nu lägga klubban på hyllan. Laget som är ett kompis gäng kommer tyvärr splittras, vi har varit med om en sjukt bra resa under alla dessa år. Två träningar ihop i veckan plus match. Vi har haft så sjukt jävla roligt ihop och nu kommer vi nog inte komma i närheten av vad vi haft. Jag tror vi kommer starta upp ett lag inom ett par år. Men vi får ta lärdom av det som varit att kompisgänget håller till div3. Efter det går det inte bara leva på talang längre.

Kanske syns vi ute i hallarna. Själv tänkte jag fortsätta med Cult i div4 om man är välkommen dit!

 

//71


Kommentarer
Postat av: Järnhäll

Bra skrivet Putte. Jag som varit med på hela din "resa" i Kolpenäs (från Liston) kan bara säga att du har växt otroligt mycket som person och spelare under dessa år.

Jag gillar din inställning och attityd, och jag tycker du sammanfattar det hela på ett jäkligt moget och korrekt sätt.



Självklart är du välkommen till Cult där vi hoppas få behålla dig under en längre tid ;-)

2010-11-16 @ 23:08:18
URL: http://www.smallets.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0