Att lyckas få en tusenlapp att växa på 3 veckor!

Jag tror inte det är så jävla svårt att komma på en grym affärs ide. Konsten är att lyfta fram den och tro på det. Att verkligen lite på sig själv och satsa lite. Jag har en massa affärsideer på lager men väntar på ''rätt'' läge.
Konsten ligger i din tro på dig själv.
En affärside som jag tror på... är att man ska se det som en tävling. Därför kommer jag med hjälp av två individer villket jag inte ser som något stort motstånd då den ena inte ser sin tumme med utsträckt handflata/fingrar då han har tummen mitt i handen (Pontus Rodmalm) Min andra ''medhjälpare'' ingen mindra en galgen Jacob Rosengren. (Galgen= killen har tappat axlarna)
Det hela går ut på att vi ska på 3 veckors tid få en tusen lapp att växa så mycket som möjligt. Man får gå hur långt som helst men det får inte vara gåvor utan det ska ske genom att man använder sig utan sin tusenlapp i ett utbyte, köp eller liknande. Jag har mina ideer hur jag ska kunna få den att växa. Frågan är hur fan Pontus och Jacob ska lyckas. Jacobs första tanke var att ta ett sms lån. Så hans intelegensnivå som ni förstår är strax under ytan. Där Syret inte finns, som vi andra behöver.
Pontus ''aha ide' lät: Utkörning av M.c Donalds mat, Användningen av sin 1000lapp var att köpa maten och sälja den dyrare. Men vem vill ha en plusmeny när pommesen ändå bara blir kalla?!?!

Hur som helst...
Vi börjar nu på Måndag 31/1. Och har tre veckor på oss att lyckas få en tusenkroners sedel att växa.
Förloraren får ge dem andra två 500kr var. Så det gäller att inte hamna på minus, alltså under sin tusenlapp


Kommentarer
Postat av: Mattias Järnhäll

Sånt hör gillar jag!! Ska följa med spänning.

Allt handlar om exekvering, en idé är värdelös utan exekvering.



Mitt tips till dig är att hänga utanför krogen på helgerna och sälja någon form av "fyllekäk". Typ "Puttes pannkakor".

2011-01-28 @ 21:33:44
URL: http://mattias.jarnhall.se
Postat av: Haga

Kom ihåg att spara kvitton på era ideér alt skriv ner händelse så ingen får för sig att tillföra ur egen kassa :)



Kul ideé för övrigt

2011-01-29 @ 09:22:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0