Gladpacks Carin

Carin Gladpack Andersson.

   

Det var ett tag sen man skrev någonting här på bloggen, när man loggar in och ser att man inte skrivit på en månad eller 2 och det ändå är 40 personer dagligen som läser bloggen så kanske man skulle försöka snitta ett inlägg i veckan i alla fall. Den som pratar mycket om min blogg är Carin Andersson. Så jag tänkte jag drar två flugor i en äcklig smäll och skriver ett par rader om henne. En ganska trevlig tjej faktiskt. Med en fot på jorden och en hand bakom ryggen. En tumme mitt i handen och den andra tummen i mun.

 

Lika mycket kärlek Pontus har till att grilla ala’ solsidan har Carin en så förtjusande fetish till gladpack. Om jag bara säger att kondomer inte är något för henne då hon säger att gladpack kan man snurra runt och skapa sitt egna mönster förstår ni lite eller kanske får en bild hur denna människa tänker. Hon uppskattar alla vardagliga ting lika mycket som vi andra men har en så jävla sjuk kärlek till gladpack. När jag var hemma hos Pontus och Carin så frågade Pontus vart resväskan var. Carin svarar den ligger inplastad i källaren du kan ta med dig gladpacksskärar kniven så går det lättare. Jag förstår att folk använder gladpack till osten i kylen men inte till osthuveln också.

Folk åker till Ullared och köper på sig en förbannat mycket saker som frys påsar tex. Inte Carin. Hon köper gladpack i alla dess förmer och färger. Gardinsnören och allt är format i deras hem med detta.

   Vaknade bakis en morgon på deras soffa och såg en cheeseburgare långt ned i kylen. Jag kunde inte riktigt se hela men jag tog förgivet och gladde min mage i tanken att jag skulle äta upp denna då Carin låg och sov. Tro inte cheeseburgaren jäveln var halväten och inplastad i gladpack.



Lägenheten som Carin just nu säljer, köpte hon för att hon fick pengar från förra lägenheten genom försäkringsbolaget. Hon hade kollat för mycket på Simon and Thomas på 3an och fått sjuka inspirationer på hur hon skulle piffa upp sin förra lägenhet. Hon använda gladpack som lampskärmar och grytunderlägg. Det slutade med att brandkåren fick komma och släcka lägenheten.

 

Carin och Pontus kommer under sen sommaren att flytta till Örebro och jag ljuger om jag inte säger att jag kommer sakna er. Vems soffa ska man nu vakna på, på Söndagsmorgonen. Carin du har ju så många tjejkompisar som Jacob Rosengren blir kära i. Han hinner ju bli kär innan han får mob nr av dem. Vill bara passa på och önska er all lycka till i Örebro. Jag minns inte hur många år ni skulle plugga där men tänk er alla tråkiga höstdagar i eran ensamhet ni kommer spendera ihop. När löven ligger klistrade mot marken, gråvita skyar. Tandläkarväder.
Nån grävmaskin som sliter upp en cykelväg vid fotbollsplan. Åh  …….buskar …..buskar hela vägen -----buskar…..

NÅNSTANS DÄR SÅ BLEV JAG DEN JAG ÄR NU

 

Avslutningsvis så hopas jag att jag har inspirerat dig till att dra igång spotify och lyssna till Söndermarken med Winnerbäck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0