Känner du skillnad på kran / köpt vatten på flaska?

Varför köper man idag vatten på flaska? Brudar köper det för alla andra tjejer gör det för det är sådär nästan inne och ha en köpt vattenflaska i väskan. Som sedan fylls med kranvatten. Okej, jag köper grejen om det är för att den har bra kork, ala vattenflaska. Men vatten smakar fan samma. Inte en jävel känner skillnad på vattnet. Rent källarvatten kan tyckas vara gott men det är för att man vet att det är just källarvatten. Många påstår att det ’’nyttiga’’ i kranvatten ändå filtreras bort. Så jag har nu tagit hjälp av Basse som ska göra testet. Han påstår också som alla andra jävla idioter att han kan peka ut vilket vatten som är vilket. Det hela kommer att filmas och läggas upp så alla får ta del av detta. Vi kommer att köpa ett par olika vattenflaskor från olika tillverkare. Och hälla upp dessa tillsammans med ett glas som är rent kranvatten. För Basse har påstått att en del sorter är godare än andra.  Återstår att se alltså hur det kommer att gå. Känns bra att kunna motbevisa hans tröga intelligens till kunskap som ändå inte håller.

 

Alltså, Basse får vara min testpanel. Och jag tror inte han har sämre smaklökar än någon annan. Så ifall detta blogg inlägg kommer att vara borta inom kort betyder det att min teori inte håller.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0