Tjejer vs Killars Söndagsångest...

Man börjar kunna det här med Facebook och Ångestfyllda tjejer. Skillnaden mellan oss killar och tjejer syns väldigt klart. Killar ligger och kollar igenom uppringda idiotiska samtal sådär vid tidpunkten innan man tog det ända Vettiga beslutet att hoppa in i taxin. Snabbt raderar man de alla upprigna och alla ignor sms man fått Tillbaka då man knappt kunnat stava till "hos dig eller mig inatt" Och mitt under denna kaotiska Söndags morgon ringer pizzabudet på dörren och diskutionen är igång varför den som ringde beställde en 2L fanta, cola är ju att föredra till pizza. En tjejs Söndagsmorgon kan man följa på facebook, går snabbt in och raderar alla taggningar utom de bilder som är tagna i badrumsspegeln med solbriller och en cider i handen på. De grämer sig över uttrycken under gårdagskvällen: "Vi måste ses över en fika, du är så jävla skön" "Har verkligen saknat och tänkt på dig ända sen studenten" Sen finns det även tjejer som inte förstått att det bara var fyllesnack och skriver detta över facebook också. Så här ser en vanlig dialog ut mellan två tjejer på facebook en Söndag "som har saknat varandra sedan studenten och ingen förstår varför dem.inte träffas oftare: 1-Fan va kul vi hade igår!!! (de pratade i toakön) 2-Aaah shitt alltså, grymt trevligt. 1- vi måste ses över en fika eller lunch i veckan. 2-absolu, jag ska bara kolla mitt schema. Det hela dör ut och båda blir glada. Allt detta i den enas logg då det blir för intimt och obekvämt i facebookchatten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0