Det slog oss aldrig att rökning på krogen inte var fel

Den som röker en cigarett andas själv in högst en fjärdedel av röken, vart resten tar vägen förstår ni själva. Den går inte ut i tomma intet. Jag googlade runt lite i ämnet 'passiva rökare' och hittade att i Sverige beräknas upp till 60 lungcancerfall om året beror på just passiv rökning. Det må vara en liten siffra för er rökare men för alla icke rökare så är det en skrämmande siffra då alla icke rökare har valt att slippa. Bilden nedan som jag hittade visar några av de 4000 olika ingredienserna en cigarett innehåller, du kan även se vad ämnet används för inom andra industrier.
Jag hade inte riktigt någon poäng med detta inlägg utan det var bara väldigt intressant att läsa om det. Men det jag skulle vilja är att få ett rökfritt centrum där passiv rökning inte skulle existera. Det låter orimligt för många men ett par år tillbaka då stod folk och rökte i baren, dansgolvet och runt om på restauranger med andra matgäster bredvid sig. En lång tid tillbaka röktes det ute i stugorna som sedan övergick till köksfläkten.
Detta är något som barn fan inte ska behöva vara med om! Och ja, jag har själv rökt men bara ''feströkt'' som alla andra. Och det var slim menthol med munbloss =) Men inte längre! PS. Stavfel förekommer ofta när jag bara skriver på utan att tänka, så ha överseende med det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0